söndag 20 september 2009

Packa packa packa

Har börjat packa. Tre kartonger kläder och några papperspåsar böcker och papper som ska sparas. Håller på att rensa ut sekretären och det tar sin lilla tid för det är så mycket saker som ska sorteras och slängas och sorteras igen. Har sorterat ut lite böcker också och det lär bli mer för nu ger jag mig på det så att jag ska flytta så lite saker som möjligt. Speciellt tunga saker, som ju böcker är.

Kontrakt skrivs 10.30 på måndag förmiddag. :D Yay! Sedan tar det ytterligare någon vecka för bostadsrättsföreningen att godkänna mig innan lägenheten faktiskt är min. Då ska jag säga upp den jag har nu, och försöka få inflyttning sista helgen i november. Det blir en månad med dubbel hyra, men å andra sidan är det värt det för att komma bort från Bergsjön. Bort från lapparna och cigarettpaketen i brevlådan, bara bort.

Annars händer inte mycket, det här är det stora i mitt liv just nu.

Så får vi inte glömma bokmässan. Den är ju i nästa vecka. Kom och hälsa på mig! Jag jobbar i montern 12-18 torsdag och lördag, samt vanligt i butiken på fredag.

Måste betala räkningar på fredag kväll också.

Träffar min terapeut på tisdag, hoppas hon blir glad för min skull, för hon vet hur hårt inbrottet och lapparna har tagit på mig.

Men det är nog allt som händer i alla fall det närmaste.

Nu ska jag lägga mera pussel.

Inga kommentarer: