söndag 17 februari 2008

Grismugg

Morgon-kaffet i grismuggen, hur mycket bättre kan det bli? :D Trots att jag inte är så förtjust i gult så var jag bara tvungen att ha den muggen. Nästan inga av mina muggar matchar, men då kan alla få en egen när de kommer över och dricker te och kaffe med mig. :D

Idag har jag jobbat större delen av dagen, och sedan kommit hem och tagit på mig ful-kläderna, fixat ful-frisyren och suttit och målat i akryl. Det är kladdigt, men kul. I alla fall om man målar med halva kroppen, som jag gör. XD Jag behöver verkligen införskaffa ett hyggligt staffli - det skulle göra många saker mycket enklare. Till exempel skulle jag inte behöva ägna tio minuter åt att klä in ritbordet i tidningar... Men så är jag ju lagd lite åt det lata hållet, som vi redan konstaterat innan. Har roat mig med att abstrakterisera (om det är ett ord) foton, och det var både kul och intressant, för då måste man liksom hitta ett tema i bilden och sedan få fram det utan att konkretisera någonting.

Det är i alla fall det som jag tycker är roligt med måleri utanför klassrum... Att förvrida bilder till hur man upplever dem istället för att kopiera ner någonting, som man gör med modeller och stilleben och så vidare... Modell och stilleben är kul som studier, men när jag får välja själv så kommer det abstrakta först. Det är nog därför det är lite spännande att testa bild-terapi och se hur man arbetar med målandet som terapi. Det ska bli intressant.

På tal om måleri, så hittade jag säkert fem eller sex uppspända dukar gömda i skåpet ovanpå hallgarderoben. O___O Jag hittade dem när jag letade efter hårtorken. XD Jag vete fan varför jag inte hade lagt dem i målarhyllan där det redan finns uppspända dukar, men jag hade väl någon listig tanke med det hela när jag lade dem där. Det brukar ju vara så... När jag städar hittar jag aldrig det jag letar efter efteråt. Det är ju lite jobbigt, för det är trevligt när det är städat, men vad ska man göra?

Nåt man kan göra är att dammsuga, och det borde jag göra nu när jag är hemma igen efter kattvakteriet. Jag har ju en ny dammsugare som jag måste testa. :D Undrar hur high-tech den är jämfört med brödrosten jag fick i julklapp. Den - brödrosten, menar jag ju då - har en LCD display och man kan ställa in hur många minuter och sekunder man vill rosta brödet. Det var lite spännande och frustrerande i början, för jag tyckte att jag vill rosta på trean, men nähä då fick man trycka där, eller nu lyser nåt här, varför lyser det på sidan? Så var det, lite grann, men nu får jag trevligt rostat bröd så som jag vill ha det. 2min30sek för mörkt bröd, och 3min för ljust bröd. Så nu vet ni det.

Kaffebryggaren är ett eget litet underverk i sig, och den har en inbyggd vattenkokare så att kaffet tydligen ska smaka godare. Jag är nöjd så länge det kommer kaffe ur den. O__O/

Men nog med svamlandet. Nu ska jag se remaken på Omen. :D Hoppas den inte är bortkastad tid.

Tack och hej, världen. Nu tar jag grismuggen och går.

Inga kommentarer: