lördag 16 februari 2008

Yarn of C'thulhu

Så vad kan jag roa med ikväll, må tro? Jag måste så klart dela med mig av hur körsbärstomater är kärlek. Och på Lidl kostar dom lika mycket som godiset, så jag har ätit alldeles för många små tomater ikväll. Jag gick och handlade efter att min far räddat kommande veckans lilla mat-problem i form av jag-har-38kr-på-kontot. Ja, du vet, som det blir när man saknar impulskontroll och det finns en liten bäbis att skämma bort. Jag får ju lite dåligt samvete för jag vill ju klara mig själv, men det är svårt med sjuklön. Då är det tur att man har en snäll pappa. :3

Jag har börjat virka årets första C'thulhu också. Det börjar ju bli dags att förbereda sig inför Gothcon, och förra året var de populära, så i år tänke jag vara ful och ta betalt för dem. Vad skulle du ge för en ca 15cm hög liten C'thulhu gjord i garn? Jag har köpt grönt garn i en massa olika toner så det blir lite omväxling. Mitt mål är att göra minst tio stycken och sälja i SF Bokhandelns lilla konventsaffär. Ondsint av mig, eller hur?

Jag har tecknat av bilder på blommor också - hade ju tänkt göra den där akryl-målningen med en blomma på, sånt som var så populärt i sepia i höstas. Tänkte att det kan va fint att ha på väggen, eftersom jag är för fattig för att köpa andras saker och sätta upp. Ha ha, hur sorgligt är det inte när man hatar tapeten så mycket att man sätter upp sina egna målningar? Oj oj.

Om jag orkar ska jag fota min lilla kitsch-hylla här hemma imorgon bitti när det är okej ljus i lägenheten. Annars tar jag något mindre vackert foto på vägen till jobbet. Det känns ju lite extra snyggt när man kan lägga upp en dagsfärsk bild med allt babbel, tycker du inte?

Jag borde väl egentligen sitta och skriva på Casket, eller på förra årets NaNo... Egentligen. Men istället sitter jag och lyssnar på hur fint Emilie Autumn tolkar klassiska stycken, och det är alldeles jättefint. Ett glas vin skulle inte heller vara fel, men nu har jag redan tagit medicinerna så då blir det inget av med det. Egentligen skulle jag vilja ligga i sängen och läsa vidare i Abarat, men så måste jag motivera mig att gå och lägga mig också. Och det är ju hela vägen över i andra änden av lägenheten... Ah, vad jag känner mig lat.

Och med dessa ord får jag be er god natt och sov gott. :D

Inga kommentarer: