fredag 22 februari 2008

Sparbössa

Min lilla sparbössekatt. Härom veckan kom jag fram till att han är alldeles för gammal för att användas som sparbössa, för tänk om porslinet går sönder? Så teburken bredvid har fått ta över pengahållandet. Katten får mig att tänka på mormor, och om jag ska vara ärlig så saknar jag henne ibland. Du behöver komma i bättre kontakt med din historia, tyckte psykologen. Att om man inte är säker på vart man kommer ifrån, kan man kanske inte ta sig framåt. Jag har aldrig tänkt på det så förut, men det satte igång en massa långa tankeprocesser och annat sådant. Fick mig att tänka på hur jag hade det när jag var yngre, till exempel. Och tänkte att jag kanske skulle ta polska på GU ändå, den är ju bara en termin på halvfart, och det skulle vara kul att kunna...

Men det får bli en annan dag. Jag känner mig ganska gråtmild idag, så nu styr vi vidare i en annan riktning.

Fast kanske inte helt.

Det är många runtomkring mig som mår däligt på sistone. Antingen så är det en plötslig epidemi eller också har männsikor varit väldigt duktiga på att spela teater. Det gör ganska ont i en när så många man känner inte har det bra, och det får mig att undra lite hur det kommer sig att jag lyckats lära känna just de här människorna. För de är underbara allihopa, men hur kan det komma sig att kvoten är så hög i min bekantskapskrets?

Tål att tänka på.

Har handlat lite skivor och har sett lite film, annars har jag lagt pussel nästan hela dagen. Och så har jag målat lite också, den där som jag började på igår... Men den bara irriterade mig mer och mer och mer så jag har varit på den stackars duken en massa, skrapat, torkat, gnidit och sedan målat och gnidit och torkat igen och igen. Det är säkert en väldigt spännande övning, men nu ligger fanskapet där och stirrar på mig och jag mår illa av färgerna. Bläh. Ska lägga den någonstans där jag slipper se den så den kan få torka, eller också så slänger jag hela grejen, jag blir bara upprörd av den.

Hah. Och så känslig var jag.

Har sett på The Glow idag, och för att vara tv-film så var den okej, annars nej. Och så Advent Children för femtioelfte gången för att soundtracket är så trevligt.

Huvudvärken gick över till slut igår, men nu är den tillbaka igen så jag borde väl gå och lägga mig och hoppas på något bättre imorgon.

Tack och hej. \O____O/

Inga kommentarer: