torsdag 21 februari 2008

Huvudvärk

Idag har jag ingen bild att dela med mig av. Det blev liksom aldrig av att jag tog ett foto... Eller jo, jag tog ett foto, men det blev alldeles för mörkt för att jag skulle vilja lägga upp det.

Denna dag har gått i huvudvärkens tecken. Sådandär huvudvärk som är ett snäpp snällare än migrän. Ljuskänslighet, illamående, och en bultande värk samt förstärkt luktsinne så allting sticker i näsan på en. Inget kul. Panodil dödade inte huvudvärken, Ibumetin dödade inte huvudvärken, Eeze har inte haft någon effekt ännu, men av erfarenhet vet jag att det brukar ta en extra dos och några timmar till för att den ska verka ordentligt.

Vilket får mig att tänka på när jag blev utfrågad inne på apoteket om värkmediciner, eftersom, som alla med en tv har märkt, så har apoteket en enorm kampanj för smärtbehandling. Tydligen var jag för bra och välinformerad om läkemedlen i fråga för att kunna fylla i enkäten ordentligt. XD Hon frågade om jag äter några mediciner regelbundet och jag sa, ja, kanske sju olika om dagen, och hon stirrade länge på mig innan hon sa, då skriver vi ja här. XD Det var lite kul.

Idag kom Olycksyster i brevlådan och jag var glad. Har lyssnat på den hela dagen. Funderar på att handla något annat av Lisa Ekdahl, eftersom jag tycker om den här skivan så mycket. Nån som kan rekommendera en skiva eller en annan artist, kanske? Fiona Apple har jag hört ska vara bra, men har inte kollat upp henne... Jag behöver införskaffa ett nytt exemplar av Tori Amos Little Earthquakes, eftersom det verkar som att jag aldrig kommer få tillbaka den efter att ha lånat ut den. Ja ja...

Har målat lite mera idag, men får inte riktigt till det som jag vill ha det. Ska testa att göra en med samma motiv fast i akvarell och se om det blir mer som jag vill. Jag är ju fortfarande lite av en nybörjare igen med oljefärger... Det var länge sedan jag läste Olje- och temperamålning på Schillerska... Hmmh. Undrar om jag skulle kommit in idag. Undrar hur många poäng jag skulle få på antagningsproven.

Äh. Jag är glad att jag inte pluggar längre. Jobba är mycket mer tillfredställande, tycker jag nog, och jag kan ju måla för min egen skull, precis så mycket som jag vill. Och det gör jag väl också, förutom när ekonomin säger att nej, inga dukar den här månaden. Men då får man bita ihop och måla med akryl på pappkartong, och det är inte fy skam ska jag säga dig. Speciellt inte då pappakartongen är gratis från jobbet. :D Då blir man en glad flicka.

Fika med skrivmännsikor var trevligt också, trots att jag inte var i någon särskilt frisk form, men man kan ju inte vara bäst jämt. Vi pratade en lagom blandning av strunt och planer för att ta över världen. The same thing we do every night, Pinky. Try to TAKE OVER THE WORLD!!!

orz

Hur som helst kom det på tal att vi kanske skulle starta en gemensam blogg som vi centrerar runt något särskilt tema. Skulle vara kul.

Men nu är det nog dags för mig att lägga mig och läsa lite.

One is a genious, the other's insane~

Narf!

Inga kommentarer: