torsdag 14 februari 2008

Laxfjäril

Hos Konsum på Avenyn säljer de Laxfjäril, såg jag. Och ja, jag vet vad en laxfjäril är, men tänk om det faktiskt var en lax och en fjäril som levde i någon form av symbios? Vad skulle de vinna på det? Hur skulle det se ut? Skulle dom liksom födas sammankopplade, eller hittar de varandra efter födseln? Frågorna är många.

Jag kan inte riktigt sluta lyssna på låten "Olyckssyster" av Lisa Ekdahl. Jag behöver nog införskaffa skivan.

Annars har jag spenderat eftermiddagen och en del av kvällen på Café Greenwich, som ligger på Engelbrektsgatan, för alla som inte vet. En gång i tiden, när jag gick i gymnasiet, till exempel, hette det kaféet Engelen. Hur som helst, så var det skrivgruppen som sågs, och det är alltid trevligt och spännande. Med skrivgrupp menar jag de av oss som skriver NaNo (http://www.nanowrimo.com/) tillsammans i november. Men man kan komma även om man inte skriver NaNo, det är ju inget krav. Hårfärg är inte heller ett krav, men jag tror att det borde vara det. Eftersom fem nördar är fler än två naturvetare, så borde hårfärg spela roll. Det ska jag nog ta upp nästa gång vi ses. Hmmm...

Ja, tankarna är många och spridda denna kväll. Jag har doften av kattmat i näsan, och det är inte alls så trevligt som man kanske kan tro att det är.

Förövrigt tror jag att jag ska promota lite människor till att bli extrapersonal i affären där jag jobbar. Ja, ja, Science Fiction Bokhandeln. :D Jag är butiksbiträde och inköpare där, och om du handlar där har du säkert sett mig; jag är den yngsta i personalen. Det betyder ju förstås inte att vi är vänner för att du läser min blogg, lika lite som om du lämnar ett meddelande i min gästbok på Helgon. Det är faktiskt en del av jobb-beskrivningen att vara trevlig mot kunderna, men tyvärr händer det förvånansvärt ofta att unga - och ibland äldre - män gärna försöker bjuda mig på lunch, eller en öl, eller andra sådana saker. Sorry, people.

Jag har nog egentligen inte särskilt mycket mer att skriva. Det är väl tänkt att vi ska gå ett gäng och se Sweeny Todd i helgen, och det ser jag mycket fram emot. Ikväll ska jag nog också se film, om det inte går något på tv, men vad går egentligen på en onsdagskväll? Skit, för det mesta. Då kan jag lika gärna se film, nu när jag har tillgång till det. Hemma fungerar knappt min tv, och den är från innan scartkontakternas era, så ingen dvdspelare för mig. Ska man se Saw IV kanske? Trean var ju så kass och tvåan var så tam... Ja ja.

Vad tycker du? Vad ska jag se för film, och varför? Skulle laxfjärilar vara tänkbart i en nära framtid?

Vad tycker du?

1 kommentar:

Cassiel sa...

...Nu måste jag ju göra en teckning av en Lax-fjäril bara för det...

Wohoo för Sweeny Todd och oss med bra hårfärg!

Du är alldeles bokmärkt nu. ^_^