tisdag 19 februari 2008

Själv säger jag bara...

Dagens foto är detta kryptiska meddelande på undersidan av en kartong ute på lagret på jobbet. Vad som menas med detta, ja det vet nog bara den som skrivit det där. Om inte du råkar veta?

Är det inte lustigt hur en konversation över MSNM kan vara så otroligt känsloladdad? Mitt... inte ex, men inte nåt annat heller O___O Hm. Hur som helst, så pratade vi med varandra för första gången på en månad, och det är konstigt hur lätt alla "älskling" och "sötnos" bara kommer helt automatiskt och hur man kan bara sätta igång webkameran och istället för att vinka på varandra så byter vi slängkyssar? Jag tror nog att majoriteten av er inte vet vem jag pratar om, så jag ska lämna det åt sig självt.

Jag slog i armen rätt ordentligt idag, och nu är det ett fult blåmärke där, och ont gör det också. Det är så onödigt att slå sig, så det borde inte hända. Tänk om man aldrig slog sig, aldrig bröt något ben, aldrig fick skrapsår och skavsår och blåmärken. Det gör lite ont i huvudet att försöka föreställa sig det.

Och oj vad jag ligger efter i att läsa böcker. Har inte läst en enda hittills i år. Förra året hade jag läst kanske fem stycken redan. Ack och ve, vad ska det bli utav mig? Alla har en plan, men inte jag. Min plan sträcker sig bara ett par veckor in i framtiden, för jag har problem med att se in i framtiden och planera långsiktigt. Jag hatar frågan om vart jag tror att jag skulle vara om fem år, för jag kan inte föreställa mig det. För fem år sedan, när jag var nitton och pluggade på universitetet, då trodde jag helt ärligt att jag skulle bara gå under och dö inom två veckor. Konstant. Det var inte särskilt roligt att vara jag då, det kan jag säga ganska så säkert nu. Det var snack om att jag skulle blivit inlagd på sjukhus då, men en väldigt listig läkare sa till mig att mitt BMI var för högt för att han skulle lägga in mig. Hah. Det säger man inte till en flicka som går och spyr efter varje måltid.

Men, det finns väl den som gjort större misstag än så.

Vad var poängen, nu igen?

Ja du. Det kan man ju fråga sig.

Själv säger jag bara:

5 SPINE
3 - 07

Baibai. O___O/

Inga kommentarer: