måndag 18 februari 2008

Sweeney Todd

Ja, serni, vi var ett gäng som gick och såg den idag (och ja, bilden är tagen med mobilen på spårvagnen, sorry). Den var alldeles trevlig och fin, sådär som man visste att den skulle vara. Jag satt och väntade hela filmen på "hold your razor high, Sweeney", men det kom aldrig. Tyvärr. Men! Jag har råkat ut för värre saker, så det är inget att gråta över. ....inte gråta länge över, i alla fall.

Annars har jag varit på Östra idag och hälsat på M och S. S blir utskriven på tisdag, så jag ville träffa henne innan det. Jag hoppas att allt går bra för henne den här gången. Min lilla S. :3

Och på tal om sådana saker så tror jag mig ha utvecklat något av en liten förälskelse i en bekant. Men jag säger inte mer än så, för det kan också vara det där lilla ruset man kan få av att träffa en ny vän som man genast tycker bra om. Ha ha, mystery!

Ja, som ni nog märkte med inlägget igår, så är jag väldigt duktig på att ordbajsa. Det har väl sina för- och nackdelar, men ibland är det trevligt med någon som alltid har något att säga, för då slipper man den rollen själv. Eller hur? Ja, vad ni än säger om det så är alltid kontentan att detta är min blogg, så jag har automatiskt rätt per default. So, hah.

Jag var ganska säker på att jag hade en poäng nånstans häromkring, men inte. Jag kan babbla på hela natten om det skulle behövas. Det behövs nog inte, men det kan vara bra att veta. ...kanske.

Whatever.

Hur som haver, jag har sovit halva dagen, sedan varit på Östra i några timmar, sedan sett film på Palladium... Och som ni Göteborgare kanske vet så ska de ju stänga ner den stackars biografen nu. Det kändes fint att Sweeney Todd var det sista jag såg där.

Och med det ska jag nog sluta babbla, och bara dela med mig av en till bild. Sista gången vi står i toalettkön på Palladium. Jälica gör en bra imitation av ungen från Omen, och Cassiel verkar gömma sig av någon outgrundlig anledning.

Sov gott, folket!


Inga kommentarer: