onsdag 27 februari 2008

McDonald's-toaletter

Men vad ska jag skriva om idag? Jag har för en gångs skull inte så mycket överflödig tankeverksamhet, så det blir nog inget långt inlägg idag. Jag hade min första terapi-timme idag, i bild-terapin. Det var svårt men ganska intressant. Uppgiften var att måla mitt namn, fast utan att använda bokstäver eller sånt.Det var lite förvirrande och ganska svårt eftersom jag identifierar mig med flera olika namn och smeknamn.

Annars har jag inte gjort så mycket idag. Jag hälsade på på jobbet och sa hej och drack lite gratis-kaffe innan terapin. På resan över hisingsbron när jag skulle hem igen kommer en helt otippad panik-ångest attack. Jag tänker att om jag tar mig till affären kan jag sitta ner och ta det lugnt tills det är över, men jag kommer inte så långt. Slutar med att jag låser in mig på toaletten på McDonald's i Nordstan, för det var så långt jag kom, och spenderade jag vet inte riktigt hur länge där, med kall-svett, illamående, hyperventilering och allt annat spännande. För en gångs skull spydde jag inte, i alla fall. Så det var väl okej, antar jag.

Sen åkte jag hem alldeles skakig, handlade en liten chokladkaka och mera juice och traskade hem på ostadiga ben. Men nu har jag lugnat ner mig tillräckligt för att kunna tänka mer än två tankar åt gången. Tankarna var mest "några steg till så är du hemma", och valfria versioner på den frasen, men det visade sig vara sant och hem kom jag minsann.

Nu är det dags för medicin och mera juice, för jag är så torr i munnen att jag blir törstig hela tiden. Damn you, stupid medication. >___>;;

Idag startade ju årets bokrea! Men eftersom jag fick attacken när jag fick den blev det inget att gå och titta på böcker. Ska nog ta det senare i veckan.

Men nu, mys framför tvn, tror jag.

Inga kommentarer: