måndag 10 mars 2008

Ack och ve

Idag är jag trött, arg, frustrerad och ledsen, och allt är på grund av omständigheter och orsaker som jag helst inte delar med mig av i en öppen blogg som den här. Ja ja. Vädret suger också, så det blev ingen promenad idag som jag hade tänkt mig. Så har jag haft världens huvudvärk sedan nån gång igår kväll och den sitter fortfarande där. Det var därför jag inte skrev något inlägg igår; jag hade för ont i huvudet. Nu är det inte riktigt lika farligt, men jag tror inte att jag blir kvar länge framför datorn. Jag vaknade till flera gånger i natt för att jag hade så ont i huvudet. Blah. :(

Annars händer det inte mycket. Jag har hållt på att lista saker jag ska sluta äta, och vad jag ska ersätta det med. På något sätt, trots att jag ätit duktigt och rört på mig mycket den senaste veckan har jag ändå gått upp ett par kilon, vilket känns helt orättvist, så nu har jag ca 32kg att gå ner för att väga lika mycket som jag gjorde vid den här tiden förra året. Hur deprimerande är inte det på en skala? Baaah.

Jag har virkat lite idag, men inte så mycket eftersom jag får mer ont i huvudet av att koncentrera mig på att räkna maskor, eftersom jag inte använder mig av till exempel gem för att hålla räkningen på varven. Tycker bara det blir krångligt... Fast det är nog bara för att jag lärde mig den här virknings-metoden (amigurumi) genom att sitta och räkna maskor. Ja ja, vad ska man göra åt det? Ingenting, tycker jag nog allt.

Det blev ingen bild den här gången heller. Jag hade tänkt ta foto på kvittot med Wild Rain på, men nu hittar jag inte var jag la det, så det ligger nog kvar i lunchrummet på jobbet. Fail. Om du vill veta varför Wild Rain är en så bra bok att jag måste ta foto på ett kvitto med den på, så måste du se den IRL. Framsidan är nog så oskyldig, men bläddrar man till första sidan så OJ! O____O Ungefär.

Annars händer det inte mycket i mitt liv. Jag har rensat ur frysen lite grann, ska rensa ut ännu mer när jag hittar ork och lust. Har en massa saker hemma som jag borde göra mig av med så jag inte äter upp det, till exempel all pasta och alla nudelpaket som ligger i skafferiet. Jag har gjort mig av med allt överblivet bröd också, och alla flingor som är sötade. Annars är det inte så mycket mer jag ska göra mig av med.

Vilket tråkigt inlägg det här blev. Imorgon ska jag jobba, så jag hoppas verkligen att huvudvärken har gett med sig tills dess. Nu ska jag gå och läsa lite, tror jag, om jag kan koncentrera mig på bokstäverna.

Tata~

Inga kommentarer: