söndag 16 mars 2008

Gruppfoto snart :3

Vad ska det skrivas om idag? Jag har jobbat mest hela dagen, kom hem jättetrött och alldeles matt, känner mig helt konstig. Hoppas det inte är min lilla diet som ligger bakom det hela. Hm.

Har inhandlat en mapp och en anteckningsbok inför Japan-resan. Jag vet, jag vet, det ligger över ett år in i framtiden. Men det är ett bra sätt att hålla humöret uppe, för det känns som att det jag gör räknas gentemot resan. Jobb -> pengar -> resa. Ungefär så fungerar min resa nu. Med lite matematik kom jag fram till att jag borde kunna lägga undan i alla fall 35 oookr om jag sköter mig ordentligt. Och det är ju ganska skapligt, eller vad säger du?

Jag har skrivit ut lite information om boende och flyg också, t ex vad man får ta med sig på planet, hur man hittar till kontoret där man hämtar nyckel och skriver hyreskontrakt, och lite sådant. I boken ska jag samla adresser till ställen jag vill ta mig, namn på böcker och författare som jag vill leta upp, saker jag vill göra, osv osv. Kanske en liten kalkyl över budgeten den månaden jag är där, och lite allt möjligt som jag kan komma på kan vara bra att ha skrivit ner. Kommer också skriva ner telefonnummer som är bra att ha och liknande.

Jag har helt förälskat mig i det lilla huset i Asakusa som man kan hyra rum i. Där vill jag bo. :3 Och vad jag minns av området så hade knappt någonting förändrats mellan 2003 och 2006, så jag tror inte att det kommer ske några drastiska förändring tills september nästa år. Jag har redan börjat fundera över hur första dagen kommer se ut, när och var vi borde äta, hur vi tar oss till rummen vi hyrt osv. Mycket osv idag.

Annars har jag inte gjort någonting alls sedan jag kom hem. Tog en omväg hem för att få röra lite på mig, sen har jag bara segat framför tvn... Och det ska jag nog göra ett tag till, och sedan gå och lägga mig och kanske förhoppningsvis drömma om gladare tider än vad jag är fast i just nu.

...Nästa vecka kommer för övrigt bli intressant. Jag ska börja med ett nytt schema för medicinerna, ändrade doser och liknande. Om någon märker att det går neråt, säg till mig, okej? För då ska jag ringa till PBV så fixar de en akut-tid med läkare. Men jag kanske inte märker det själv, så hjälp mig om du kan, bara ha lite koll på om jag verkar må sämre och sämre igen, för då måste vi ändra tillbaka medicinerna så snabbt som möjligt. Det här är ett försök i att börja trappa ner och ta bort mediciner så att jag ska, i slutändan, ta kanske en eller två om dagen, istället för så många olika som jag tar nu.

Så det är väl nästa veckas spänning. Förutom Gothcon då, så klart! Och det visade sig att butiken ska vara stängd på långfredagen så jag jobbar inte alls under Gothcon. :3 Kan man sitta och mysa och dricka gratis kaffe, vad trevligt.

Imorgon ska jag mest ta det lugnt och försöka sy ihop de små C'thulhusarna. Så snart jag är färdig - oj vad jag har skjutit upp det här igen och igen - ska jag ta ett gruppfoto. :D

じゃまたね~

Inga kommentarer: