torsdag 13 mars 2008

Väx, håret, väx!

Idag har jag inte alls tittat på så mycket film som jag hade planerat... Mest för att jag fått en ny chat-kompis i form av Kayo som bor i Saitama (20min från Tokyo ungefär). Hon har bott de senaste fem åren i USA, så hon pratar riktigt bra engelska, och om vi kommer bra överens så ska vi gå ut och ha kul när jag väl kommer iväg till Tokyo. Hon verkade mest tycka att jag var söt för varannan kommentar var i stil med, "oh how cute". XD Ha haa... Hon tyckte det var häftigt att jag var "fri". Med detta menades bland annat att jag som singeltjej bor ensam, att jag har ett jobb som accepterar att jag färgar håret konstigt och att jag inte behöver ha uniform eller arbetskläder på mig. XD Ah, så kan det gå... Hon sa också att saker kopplat till Norden är väldigt populärt i Japan just nu. O____O Jag menar, jag har hört om det innan, att det finns kurser i svenska och sånt, men hon riktigt berättade hur besatta vissa japaner blir...

Det var kul i alla fall. Vi pratade säkert i tre-fyra timmar, så det blev inte så mycket film, som sagt... Hon verkar snäll och trevlig, så jag hoppas vi får chansen att ses. :D

Idag har jag sett två filmer: Cube och Venom. Cube var inte så dålig som jag hört, men inte sådär extremt jättebra heller. Helt lagom bra film. Venom sög ganska ordentligt, men den är ändå bättre än de slasher-filmer jag har sett på sistone. Jag vet inte riktigt vad jag förväntade mig av den, mer än att den var producerad, tror jag det var, av samma personer som gjorde Scream, och regisserad av samma kille som gjorde I Know What You Did Last Summer. Vad kan man ha för några förväntningar på det, liksom?

In other news, jag har varit duktig och hållt på de regler jag satt upp för mig själv när det kommer till mat. Imorgon blir det nog lite slarv eftersom vi ska sitta och hänga på ett café halva dagen, men jag får ta igen det på fredag. Det ska bli kul att fika imorgon. Vi ska öva lite japanska tillsammans, vilket är trevligt, och så får jag spendera tid med människor jag tycker om, och det är också trevligt. :D Jag ska ta med mig Shimotsuma Monogatari så vi kan titta lite på hur en ungdomsbok ser ut på japanska, och så ska jag ta med mig purikura som vi tog när jag var i Tokyo sist. :D Och min wordtank är pimpad med nya batterier så den ska också med.

Jag vill att mitt hår ska växa snabbare. .__. Vill vara lite halvt långhårig igen... Soon, soon! Väx, håret, väx! Ja ja... till sommaren kommer jag väl ha lite längre hår så att jag i alla fall kan sätta upp det. Det är en såndär mittemellan längd nu så att jag inte kan styla det ordentligt, men kan inte sätta upp det heller. Oj vilka problem jag har.

Nu ska jag nog titta på lite anime, och Damekko Doubutsu låter bra.

Baibai~ O__O/

Inga kommentarer: