onsdag 26 mars 2008

Dai Pai Dong

...eller genmaicha som jag själv är van vid att kalla det. Grönt te med rostat ris är vad det är, och gott är det också. Köpte pås-varianten idag när jag handlade japanska matvaror så att jag kan dricka det på jobbet. Förutom det så handlade jag vinäger att ha till det japanska riset, lite noriblad, ett paket udon, och lite annat smått och gott. Skulle handlat mirin också, men hade inte kontanter så det räckte. Det får bli en annan dag. Imorgon, kanske? Vi får se.

Jag handlade mochi kakor också, såna som man kokar eller kör i ugnen. Ska testa att koka en imorgon och se om det är gott, för det skulle ju annars vara superlistigt att ha som mellanmål på jobbet, där vi har en liten kastrull som är lite mobbad för ingen använder den. Jag hoppas det blir gott! Men det blir det nog... För jag älskar mochi. :D

Annars har jag haft terapi idag. Dagens uppgift var att måla mig själv som ett hus, och det var svårt på något konstigt sätt. Jag vet inte riktigt varför... Hur som helst nämnde jag skillnaderna sedan vi ändrat medicinerna och hon sa att hon skulle snacka med läkaren så snart som möjligt och få det ändrat igen. Och så har jag en läkartid den tionde, så jag behöver lägga undan pengar till det, för mitt frikort går ut den åttonde. Då ska vi kolla över sjukskrivningen. Jag vill att den ska gå från 50% till 25%, så jag kan jobba tre dagar i veckan i två månader och sedan sänka den till noll. Jag är trött på att gå hemma en massa och försöka roa sig själv hela tiden. Lite jobb ska bli skönt, som omväxling.

Jag handlade lite böcker också, så jag ska läsa ikväll. Och så handlade jag den reviderade utgåvan av Daggerspell av Katharine Kerr, så jag ska läsa om den serien också. Daggerspell är första boken i serien om Deverry. Som jag minns den var den seg att läsa, men det var ju en tio år sedan också. Hoppas jag tycker om serien lika mycket när jag läser om den. De senaste böckerna har ju varit helt hysteriskt spännande. :D He he. ...det enda sorgliga är att min favorit-karaktär inte dyker upp förrän i andra boken, och där är han inte med så mycket... Men som tur är har han en ganska stor roll i de efterföljande böckerna. :3

In other news, så vägde jag mig idag. Och jag är right on target. Har gått ner ett halvt kilo i veckan, precis som planerat. Så jag känner mig nöjd med mig själv. Och så har jag druckit en massa gott te och ätit massa god frukt, så trots att det har snöat så förjävligt mycket här ute idag så har det ändå varit en okej dag, antar jag. Imorgon är det tvätt och fika, det ser jag fram emot. Har bara en maskin tvätt, så jag blir nog färdig ganska snabbt.

Men nu vill jag läsa! :D Yay~

Inga kommentarer: