söndag 2 mars 2008

Vuxenpoäng

Nu har jag suttit och pillat mig i naveln och tittat på film, och medicinerna börjar göra mig tung i kroppen... Men oj oj oj vad dålig BloodRayne var. Inte för att spelet var något att hurra för, men filmen ftw. Och världens mest omotiverade sex-scene med lagom kinky sex någonstans strax innan slut-klimax. Det var nästan pinsamt att titta på, på något sätt. Annars så ja, det sparades inte på blodpåsar och det var väl okej koreograferade slagsmålscener. Inte för att jag vet så mycket om sånt.

See No Evil var lite intressant för att det är den första ungdomar-blir-dödade-på-löpande-band film som jag har sett på länge läääänge där det stundtals faktisk blev en känsla av "oj oj! spring snabbare!". Men den var ganska mycket LOL också, fast i en ganska lagom blandning. Skulle jag betala 119kr för den? Antagligen inte. Men en femtio-lapp? Tja, varför inte. Det var ju lite lagom gore när han traskade omkring och pillade ut ögonen på folk. Då var det lite, men-lilla-vännen varning från mitt håll, men jag brukar inte vara av den mer dominanta majoritetens åsikter...

För att byta till något helt annat: vuxen-poäng. Jag har ganska många vuxen-poäng; jag dricker kaffe för att det är gott, jag har en fast anställning, jag har ett första-hands-kontrakt på lägenhet, jag har pluggat på universitetet; men nu undrar jag om man kan förlora vuxen-poäng? Ja, som till exempel genom att äta kalaspuffar och glass istället för en ordentlig frukost? Finns det något minus-system eller tänker jag bara för mycket på det här just nu?

Och varför bytte hon inte kläder i BloodRayne efter att hon fick en bunt tyg som "vår sömmerska har tagit sig friheten att sy upp åt dig". Och hur lagade hon sin topp efter att den blivit itu-riven under den wild-kinky-prison-dungeon-sex scenen?

Hmmm...

I think, we may never know.

Inga kommentarer: