måndag 10 mars 2008

毎日、毎日ゴロゴロダラダラお昼ねばっかりしていたって。

Jaa, vad ska man säga när Damekko Doubutsu slår Trinity Blood?

Nä, Trinity Blood var okej, i alla fall de fyra första avsnitten som var på dvdn jag lånade hem. Snygg - fast vad förväntar man sig när det är Gonzo som animerar? - och allt sånt där, men jag vet inte hur lockad jag är att se resten. Ska nog låna hem andra dvdn imorgon om den finns inne och se vad jag tycker sen. Det känns inte som att de hinner komma någonstanspå bara fyra avsnitt, på nåt sätt. Kanske skulle undersöka om jag kan låna mangan av någon också. He he. O__O/

Annars så såg jag The Reaping förut när min huvudvärk började släppa till sist, och den var faktiskt helt okej. Inte 199kr okej, men helt klart värt tiden det tog att se den, vilket man inte riktigt kan säga om allt jag tittar på nu det senaste. Jag var lite tveksam gentemot den eftersom den hade så starka kristna vibbar på det där amerikanska sättet, men det visade sig att det faktiskt fungerade utan att sänka hela filmen. Fin liten twist på slutet också, så jag var nöjd.

Som sagt är min huvudvärk mer eller mindre borta nu, och det är skönt, förstås. Imorgon är det jobb som gäller, som jag sagt innan, och på tisdag är det terapi. Annars har jag inte så mycket för mig nu i dagarna, så om någon vill ta en fika eller nåt så säg till. Inte för att jag har pengar till det, men en kopp kaffe kan man alltid undvara pengar till.

Men nu börjar det bli dags att lägga sig, säger kroppen, så då får jag göra som den säger. Ses imorgon? Ja, det gör vi nog. \O__O/=3

Inga kommentarer: