söndag 30 mars 2008

Random foto >__>;;


Mina fula onigiri med lax i. He he. De ser lite bättre ut nu när de har fått ligga till sig lite. Hoppas de håller sig tills på måndag när jag ska äta dem till lunch... Gjorde två maki-rullar också som jag ska ha till mat imorgon. Den ena med gurka och lax, den andra med bara gurka. De blev ganska skeva, eftersom det är första gången på år som jag försöker mig på det, men ja ja. Det kunde gått värre. För en gångs skull lyckades jag också koka riset utan att det brände fast i botten på kastrullen, så jag är nöjd. Ris har alltid varit det svåraste för mig, men med det här japanska riset gick det hur bra som helst. Antingen har jag bara gjort fel innan, eller så är det svårare att misslyckas med japanskt ris... Vem vet.

Idag har jag jobbat, också. Det var trevligt, mest för att jag inte blev sådär matt som jag brukar bli efter några timmar. Det gick bra att stå i kassan också, och tydligen så ser mina kollegor fram emot när jag kommer tillbaka ordentligt och jobbar som vanligt igen. Det är alltid trevligt att höra, har ju oroat mig så mycket för att bli av med jobbet när jag blev riktigt dålig förra våren. Om allt går som planerat så borde jag jobba som vanligt igen i september. Yay. :D Det ser jag fram emot, måste jag erkänna.

Förutom att leka shufu med ris och lax så har jag städat lite också. Oj oj vad jag har hunnit med idag. Men mina fötter gör ont. De brukar inte göra det med de skorna jag hade idag, men jag antar att jag måste ha lagt vikten konstigt eller något när jag har stått upp. Ja ja. Trevligt hade jag i alla fall.

Så har det regnat idag, och mycket riktigt har en del av den värsta isen försvunnit. Det betyder att jag borde kunna våga mig ut på en promenad imorgon. :D

Och grattis till Jenni-penni, hon vann en backstage biljett till Versailles nu på måndag i Helsingfors. :3

Och alla som ska se showen, oavsett om ni ser den i Finland eller Sverige eller någon annanstans, hoppas ni har massa kul!

Oj oj, jag börjar känna mig lite gammal... Insåg att jag blir 25 i år. Tjenare, liksom.

Och det här är inlägg nummer femtio. Men det är väl ingen som har tvekat om jag skulle komma så långt eller inte. Eller? X3

Så då avslutar jag med dagens köp, en FuriKuri (FLCL) mössa:

Inga kommentarer: