fredag 21 mars 2008

Imponerande skämt?

Idag har varit en mindre katastrof. Jag vakade med en tjock hinna ångest i näsborrarna, och ju längre jag har varit vaken idag, desto värre har det blivit. Ända tills Kayo tvingade mig till en analuserande diskussion angående kulturella skillnader mellan Sverige, Japan och USA, och hur det kommer sig att vi har såna olika åsikter om till exempel döds-straff, osv osv. Hon lyckades få mig att dra mig ur min melankoli, och jag har fått lite gjort. Diskat, städat lite, mest tagit det lugnt. Hon tyckte det var imponerande att jag kan dra skämt på japanska. He he.

Hur som helst, imorgon ska jag ta mig in till stan. Det är ju Gothcon, så dit ska jag. Först ska jag hämta medicin, däremot. Jag är ganska så säker på att jag behöver det.

Jag spenderade mina sista pengar på att boka first-press utgåvan av Kayas nya singel. Trots att jag inte är en super-fangirl längre, så är det ändå Kaya, liksom. Eh heh.

Och det går ingenting på tv, heller. Såg på Criminal Minds för att se hur förra veckans cliffhanger slutade, annars går det inget spännande på tv... Jag tog mina mediciner för lite drygt två timmar sedan och jag är fortfarande inte trött. Damn it. Hoppas jag får sovit någonting i natt. Det behöver jag om jag ska orka med morgondagen. Ja ja.

Idag fick jag i alla fall mitt lönebesked, och sånt är väl alltid trevligt, att få veta att man får pengar. Det betyder fisk på tisdag. Yay~

Och helt ärligt talat så har jag inte så mycket mer att säga idag... Det har varit en jobbig dag idag. Jag hoppas det inte blir like jobbigt imorgon, för i sådana fall blir jag ledsen. Ick.

Inga kommentarer: