lördag 29 mars 2008

Hallå, dagen?

Vart tog den här dagen vägen? O___O Jag minns knappt vad jag har gjort idag och ändå har hela dagen gått, på något sätt. Helt plötsligt var klockan fem och min far kom och hämtade upp mig, så åkte vi och storhandlade ute vid Willys i Alelyckan. Det blev handlat flera kilo frukt, massa müsli, massa fryst fisk och massa juice-koncentrat, så nu har jag motsvarande 13 liter juice i kylskåpet. :D Det borde ju räcka ett tag i alla fall...

Jag hade ju stora planer på att göra onigiri idag, men det blir det inget av. Kom precis hem och klockan är snart åtta, och det betyder Let's Dance final. :D Nu ska jag bara koka tevatten och hälla upp nyttogodiset jag köpte för kvällens tv-tittande, och sedan är det nästan dags att det börjar. Onigiri får det bli i helgen istället, på söndag till exempel. Ska steka upp lite lax att fylla onigirisarna med, bara. Så har jag fått köpt wasabi också, så jag kan göra mina kappa maki, för det hade jag glömt. >___>;;

Verkar som att förkylningar går just nu, många jag känner är sjuka i vanliga förkylningar. Jag misstänker att det är vädret som orsakat det. Det var ju värsta fina vårvädret dagen innan snön kom. I helgen ska det regna, säger dem, och det hoppas jag, så att snön försvinner så jag kan börja gå mina promenader igen.

Och oj vad boken är spännande. O__O/ Trots att jag läst den innan känns det alldeles nytt, eftersom man vet så mycket mer om karaktärerna om man läst hela serien en gång. :D Det ska bli kul att läsa om Death Gate Cycle också. Väntar på första boken nu, hoppas den dyker upp snart~.

Annars har jag inte så mycket att säga idag. Och jag vet att jag säger det nästan varje dag, men det är ganska sant idag. Eftersom jag på något sätt lyckats lalla iväg flera timmar på att spela mahjong och dricka te, så har jag ingenting spännande att prata om. Det var trevligt att träffa far min i alla fall, det var ju ett litet tag sedan. Och jag fick massa pengar av tant Lilian, måste komma på någonting att tacka henne med. Alla de pengarna betyder att jag kan lägga undan ytterligare en tusenlapp den här månaden och betala av CSN nästa månad. Och sånt är alltid trevligt. Jag undrar vad som skulle göra henne glad... Det får jag fundera på.

Då kanske det är lagom att avsluta här, så hinner jag alldeles lagom att få drick-varmt te tills att programmet börjar. Jag har ju sett det från första avsnittet, då måste jag ju se upplösningen. *nörd* Ha det gott! :D

Inga kommentarer: