torsdag 27 mars 2008

Ett rådjur i skogen

Dagen till ära har jag och Sanna skapat ett eget kanji för rådjur. :D He he. Men visst ser det ut som ett riktigt kanji? :D

Annars har jag inte gjort så mycket idag, har skrivit kanji på Greenwich och ätit panerad ost, igen. Men jag var stark och köpte te istället för paj. O__O/ Så har jag tvättat idag också, och den nya torktumlaren krånglar redan. Tyckte bättre om den gamla...

Och så har jag kokat mochi idag, och det blev faktiskt riktigt segt och gott, så det lär jag göra igen. Imorgon har jag en ambition att få lite skriva gjort, men vi får se hur långt det håller. Dricka gott te kommer jag i alla fall att göra, och kanske testa att koka ris och göra kappa maki. (=mini makizushi med gurka i mitten.) Vi får se hur äventyrlig jag känner mig. Eh heh.

Så ska jag väl göra lite lax i ugn också, och se till att det blir tillräckligt över att ha i mina onigiri som är planerade att göras på fredag. Det får vi se hur det går, har aldrig gjort onigiri med fyllning förut... Men det ska nog gå bra. Bara jag får städat undan lite på köksbänken så ska det nog gå vägen, ska ni se. Annars får jag väl försöka igen och igen tills det blir bra och äta upp de misslyckade exemplaren. XD Nyttigt är det i alla fall.

Jag vill läsa något bra. Funderar på att överge Mucho Mojo, jag irriterar mig en massa på språket i den. Om någon vill låna och läsa, säg till. Om den är bra så ger jag den kanske en andra chans. Men nu vill jag läsa nåt som jag vet är bra, så då blir det nog Daggerspell i sängen i kväll. :D

Så ska vi starta en fulblogg också, Sanna och jag, och så fort som vi bestämt oss för språk och innehåll lägger vi upp den. Den kommer finnas på blogspot, precis som den här, så att man kan lämna kommentarer utan att behöva vara registrerad. Heehee. Det ska nog bli kul! Vi ska använda den som resedagbok under Japan-resan också, fast det ligger en bit in i framtiden.

På tal om Japan-resan, så fick jag svar från Sakura house. Den generella meningen var att det inte går att boka rum så tidigt, utan vi får höra av oss en månad innan vi åker så får vi ta det som finns. Ganska logiskt, förstås. Så det ska nog gå bra. Vi får hoppas på att Asakusa 3 har något ledigt rum lagom tills dess. För det är ju där vi vill bo... Ja ja.

Men nu fick jag slut på onödiga saker att babbla om, så vi får väl säga adjö här. Baibai~

Inga kommentarer: