måndag 17 mars 2008

Fortfarande inget foto m(__)m

Idag har varit en ansträngande dag, psykiskt. Vet inte varför, men det bara blev så. Har mest legat och gömt mig under täcket, eller suttit och spelat onödiga online-spel i stil med tetris. Ah, fail. Har haft tid att se på anime, men känner mig inte lockad eller motiverad. Orkar inte engagera mig i någon serie just idag. Kanske imorgon eller nåt, vi får se.

Imorgon är det jobb, också. Hoppas jag får sovit något i natt. Sover fortfarande dåligt, trots alla mediciner, och nu börjar det gå så långt att jag inte blir särskilt trött av medicinerna, så jag ligger bara och stirrar i taket och väntar på att jag ska somna. Så misslyckas jag med det - då tänder jag igen och läser en stund. Men istället för att bli trött så bara läser jag och läser och läser och oj vad mycket klockan är, jag borde sova. Men fortfarande inte tillräckligt lugn i kroppen för att kunna somna.

Jag hoppas verkligen att jag inte är på väg in i en ny episod av insomnia, som jag ju får med jämna mellanrum. Helst av allt skulle jag, just nu, vilja gå och sova bort resten av idag och försöka igen imorgon. Men klockan är inte ens nio ännu. Jag kanske skulle lägga mig och läsa. Jag vet inte.

Det här var ju ingenting upplyftande, precis. Jag har gjort lite matte idag och räknat ut att jag borde kunna lägga undan så att jag, efter att ha betalat boende och flygbiljett, ändå har minst 20 000kr i fickpengar när jag reser till Tokyo. Så beror det väl på exakt hur mycket jag är beredd att snåla, men vi får se. Jag har ju inga enorma matkostnader just nu när jag går på diet, men vi får se. Jag kommer ju att gå upp från 25 timmar i veckan till 30 timmar (75% tjänst) när jag inte är sjukskriven längre, och vi räknar med att det kommer att hända i augusti, tidigast. Antagligen i september, men vi får se. Ska gå 25% sjukskriven under maj-juli så får vi se sen. Den ökningen till 30 timmar betyder i alla fall ett eller två tusen extra i månaden, beroende på OB-timmar och sådant. Och min fulla lön när jag inte är sjuk, men jobbar 25 timmar i veckan är runt 11 600kr efter skatt i månaden. Jag kan överleva på 9 000, ungefär, så då kan jag spara 2000. *räknar räknar* Ja, det här surrar i mitt huvud nästan konstant. Eh heh.

Och på tal om diet, så vägde jag mig i morse och har gått ner 0,7kg den senaste veckan. O___O/ Det var ju lite trevligt. Om jag fortsätter att gå ner ungefär ett halvt kilo i veckan så borde det synas om ett par tre månader. Oj oj. Långsiktigt, om något. Jag som tycker om snabba resultat. XD

Jag är på god väg med C'thulhusarna, också. Men det är pilligt och krångligt, och jag blir lätt frustrerad när saker inte går som jag vill, och snabbt ska det gå också, annars blir jag bara mer missnöjd. Ha ha, oj oj. Snabba resultat, eller vad var det jag sa?

Har spenderat den mesta tiden i sängen och dagdrömt om att åka till Tokyo... Jag har en känsla av att det kommer hända mer ofta ju närmare jag kommer, men redan? Det är ju typ -- *räknar* 18 månader kvar om man inte räknar den här månaden. Oj oj, det är ett tag... Jaha, men vad ska man göra? *huvud + vägg*

Men nu, när jag har konstaterat att det inte går något intressant på tv ikväll, ska jag nog göra så att jag lägger mig och läser, så hoppas vi på att jag somnar i lite mer acceptabel tid.

Sov gott~

Inga kommentarer: