fredag 28 mars 2008

Mera mango

Denna dag har varit långsam och ganska seg. Jag har inte gjort alltför mycket, testat mina skills på japansk matlagning impromptu, spelat mahjong online och läst ett hundratal sidor i Daggerspell. Den är nästan bättre än jag minns, för nu vet jag hur allting hänger ihop, så det är inte lika förvirrande som det var första gången jag läste det. Och det är ju alltid trevligt. snart är jag halvvägs igenom, så snart får jag köpa Dawnspell, volym två. I den brittiska upplagan då, för den är snyggare, och jag har den amerikanska upplagan redan... Men hu vad ful den amerikanska har blivit. O___O Ack, jag bryr mig för mycket om hur böckerna ser ut i hyllan. He he.

Planerna om en gemensam blogg puttrar på, vi har ett bloggnamn nu, men jag funderar på om det inte är lättare att skaffa en blogg på ett annat konto än mitt egna. Ja ja. Om Sanna jobbar imorgon får jag väl ta mig förbi affären och dricka lite te med henne, och då kan vi ju se över våra planer. Det blir en blogg på engelska i alla fall: så långt har vi kommit.

Och när jag betalade räkningar tidigare idag såg jag att de har höjt min hyra med en hundralapp utan att säga någonting! Det var lite lömskt av dem, tycker jag nog allt. Ja ja. I övrigt var det inte mycket räkningar alls den här månaden, så jag hoppas på att kunna betala av resten av årets CSN-återbetalningar. Skulle vara skönt att slippa tänka på det. Bleh.

Mochi är farligt gott. Måste handla mera imorgon. ;___; Udon med wakame var gott också. Jag borde köpa lite buljong så jag kan göra soppor med udon i, det är ju massa nyttigare än vanliga nudlar, och gott är det också.

Diskat har jag gjort också, för det behövdes. Jag låter det mest bara samlas tills jag får lite ångest när jag går ut i köket och så diskar jag allting på en kvart istället. XD Ah, men man får vara lite lat när man bor ensam, tycker jag. >__>;;

GP gör allting för att jag ska förlänga min prenumeration. Men jag tror inte jag gör det, jag läser ju ändå tidningen på nätet så då känns det lite onödigt att ha pappertidningar liggandes överallt. Det påminner mig om att jag måste gå med tidningar ner till sop-huset. Kanske jag kan göra innan jag åker in till stan imorgon, om jag nu åker in. Vi får se.

Ska åka och handla med min far också, imorgon. Då behöver jag tvättmedel och massa juice, cornflakes och nåt annat som jag redan glömt av. Ack och ve, mitt dåliga minne...

Och inte går det nåt kul på tv förrän vid nio ikväll. Funderar på att ändå halvligga i fåtöljen och slö-titta på tv mest för att jag kan. He he. Men då behövs det mera mango! *går och raidar frysen*

Inga kommentarer: