måndag 3 mars 2008

"Ditt jobb är att antasta väggen."

Fika idag med Johannes och Miko, och det var riktigt trevligt. Vi pratade om en massa saker, sådär som man kan göra med vissa människor. Man liksom börjar på A och jobbar sig genom hela alfabetet igen och igen utan att det blir tråkigt, liksom. Bland annat pratade vi om film, som ju alltid är trevligt. Vi kladdade lite i mitt kladdblocks-grej och pratade om skrivande, lite grann. Jag har bestämt mig för att göra något av min NaNo07, ska bara försöka tänka mig igenom vad jag vill att det ska bli av den innan jag börjar skriva om den på nytt. Det ska nog bli kul.

Rubriken för dagens inlägg kanske kan väcka lite frågor. I ett av rummen på Café Greenwich har de en liten vägg-tv som går ljudlöst, och idag var den inställd på MTV. När jag tittade upp på skärmen var den ovanstående raden bland det jag såg, och så skrattade vi lite åt den innan jag bestämde mig för att den skulle bli dagens rubrik. Ho ho ho.

In other news, så har jag slängt bort 100min av mitt liv på något värdelöst vid namn Invitation. Nej, vänta, Jeff Burton's Invitation, till och med. Av de 100 minuter man får traggla sig igenom händer det nästan ingenting förrän de sista tre minuterna när alla dör. Backstoryn är att ett gäng ungar spelar baseball och låter the fat kid spela med dem. De slår iväg bollen över staketet och den landar på vägen. The fat kid - som han kallas genom hela filmen förutom kanske en gång när de nämner hans namn - springer för att hämta bollen och blir påkörd och dör. Femton år senare har gänget en form av reunion efter att alla fått mysteriska invitations >____> och de hamnar på ett eller annat sätt i en log cabin ute i skogen. Folk börjar försvinna på rent R-tarded sätt, dyker upp igen och står och stirrar ut i tomma intet - because that's scary! Vad finns det mer som är scary? Clowner! Vi slänger in en random clown-mask! Vad finns det mer? Jag vet, små barn som springer omkring som om de leker kurragömma med dig. Finns det något vi har missat?

Random närbilder som har lite titthåls-varning på sig och förstorar antingen näsan eller ena ögat på den som filmas. CHECK!

Random yankee hick som dyker upp ur ingenstans först i mitten av filmen, sedan fram emot slutet då han snabbt blir dödad av en yxa som fått liv. CHECK!

Filmmusiken - och framför allt ledtemat - består av högst sex noter i höga oktaven på ett piano, för det är scary har vi lärt oss från t ex Exorcisten, eller Halloween. CHECK!

En elak och gammal caretaker för stugan. CHECK!

Galen tant som kommer "för att varna er! Lyssna på mig! Jag varnar er! Varnar! Er! Tro mina ord, jag varnar er!" och sedan helt omotiverat blir nerslagen i skogen av caretakern, nergrävd i marken så bara huvudet sticker upp, och blir sedan överkörd av en skördetröska i miniatyr modell. CHECK!

Superstereotypa karaktärer; pojkvän och flickvän som ska förlova sig, klassens clown, smarta tjejen med glasögon, korkade blondinen (som i detta fall var brunett), etc, etc. CHECK!

Någon säger "I'll be right back" och "I heard a sound so I went to check it out" minst femtio-elva gånger. CHECK!

Jag vet, vi mixtrar med ljuset och kör på rökmaskinen och så har vi ihjäl alla med epilepsi samtidigt! CHECK!

...Okej, jag ger mig. Det är sent, jag är trött, du är trött, alla är trötta. Skulle jag ge 99kr för den? Nej. Den skulle inte ens hamna i mitt dvd-bibliotek även om den kostade 50 öre, eller till och med var gratis. Suck.

Ska vi kanske låta det vara så för idag? Imorgon är det jobb hela dagen och sedan Stolen Babies, men helt ärligt talat tror jag inte att jag kommer att orka det. Vi får väl se.

Här kommer en bild av rödlök i ett juice-glas, aka TENTACLES!!!


Natti misse natti mojje!

Inga kommentarer: