måndag 24 mars 2008

Rekommendera böcker till mig?

Men tjenare vad grinig jag var igår kväll. XD Oj oj. Idag har jag varit utslagen större delen av dagen, tack vare min medicin-hangover. Jag vaknade till vid tio-tiden, gick upp och tog mina mediciner, och sedan somnade jag och sov som en stock fram tills strax efter tre. >___>;;; Tur för mig att jag inte hade något planerat idag. Annars hade jag varit ganska screwed.

Imorgon är det jobb, fyra timmar öppet bara, men ändå. Så måste jag hämta mina mediciner, och så ska jag hämta ut mina Theralen-tabletter, för jag behöver dem. >__>; På tisdag är det terapi, och lön! :D Då ska jag handla lite fin-mat, istället för havregryn och fiskpinnar. He he. Då ska jag handla lax, tror jag, och göra i ugnen med tomat och vitlök. :3 Och så ska jag handla ny frukt. Mmmm. Och en bok. XD Jag funderar på att läsa om Katharine Kerrs serie om Deverry, börja från början och läsa ikapp mig. Eller kanske läsa om Death Gate Cycle, där saknar jag de fyra första för jag lånade dem på biblioteket, så då får jag handla dem. Men det är inte mycket pengar, fyra pocketböcker.

Innan jag somnade om i morse hade jag vilda planer på att sitta och skriva idag, men det blev inget med det. Är mest bara trött och hängig, och vädret gör det inte bättre, heller. Ja ja...

Jag hoppas på lite varmare väder! Nån gång snart, skulle vara trevligt. Bara så att isen smälter så man inte slår halvt ihjäl sig när man tar sig till spårvagnen, och så man slipper glida baklänges när man ska hem från hållplatsen. Ick.

Mjölk behöver jag också. Det är viktigt. Mjölk och müsli. Då blir man stor och stark. ?_? Eller nåt. Jag glömde väga mig innan jag åt frukost/brunch/lunch/mat så jag vet inte riktigt hur jag ligger till, men jag antar att jag inte har gått upp igen i alla fall, trots att jag syndade igår igen och åt en smörgås som inte var gjord med knäckebröd. Jag spenderar alldeles för mycket av min vakna tid med att tänka på vad jag äter och inte äter. Men det händer liksom bara på automatik, på något sätt. Och juice vill jag ha. Massor med juice. :D

Jag behöver köpa någon form av tillbringare så jag kan göra fuljuice med såna där, du vet, man blandar den med 1 + 5 delar, så köper man juice-koncentratet i små förpackningar. Jag har några såna förpackningar, men ingenting att blanda till dem i. *fail* Jag vill ha ägg också och göra pannkakor. :D Hade jag haft ett våffeljärn hade det blivit våfflor istället, men nu blir det pannkakor. Jag har massa mjöl hemma som jag behöver använda, och pannkakor är enkelt och bra, för de håller i flera dagar i kylskåpet med lite aluminium-folie över sig.

Annars har jag inte så mycket för mig nu i veckan. Kanska kan locka med folk ut och fika lite, vad vet jag. Vad som än händer så behöver jag tvätta mitt hår innan det börjar bo saker i det. >__>;; Och så behöver jag få läst någonting, vill läsa men vet inte vad och allting jag börjar på känns bara tråkigt... Ja ja. Läser nånting som heter Mucho Mojo just nu, och den är seg med all talspråks-engelska i sydstatsdialekt och massa slang. Jag hade hoppats på en bra bok, men hittills verkar det vara ganska likt ett botten-napp.

Rekommendera mig någonting! Snälla?

Inga kommentarer: