fredag 7 mars 2008

Med en längtan till Tokyo

Idag har jag funderat ganska mycket på hur kul vi skulle ha det om jag och Elisabeth åkte till Tokyo tillsammans. Vi skulle gå runt och äta sushi och prata ful japanska och gå i alla skumma små butiker i Harajuku och bara lattja. :D Vem hakar på? Ska vi sikta på att försöka åka i september 2009? :D :D :D

Bilden ovan är från en tunnelbanestation där detta stod på marken framför en av dörrarna till tåget. :D Ah, jag saknar att glida runt i Tokyo... .__.;;

Det påminner mig också att jag fortfarande inte visat mycket bilder från när jag var där. Nu ligger hälften av fotona på mina föräldrars dator, så ett försök kommer att sluta i ett fail. Damn.

I andra delar av Göteborg var det personalmöte ikväll, vilket jag helt hade missat. Jag var stark övertygad om att det var nästa vecka, men ack och ve, det var denna vecka. Ja ja, jag fick ändå ett infall att åka in till affären med lite fikabröd till de som jobbade, så jag missade inte mötet. *phew* Det var ändå ingenting stort och intressant för andra som inte jobbar där, så jag ska spara er den ranten. Jag har inte så mycket att säga om det ändå.

Snart är det Gothcon! Wai! Har glömt att anmäla mig till UFS-turneringen på lördagen. Ajja bajja, det får jag göra så snart som bara är möjligt. Kommer bara spela i singles-turneringen, men kommer och tittar på under team-turneringen som är på fredagen. Det ska bli kul! Jag kommer däremot inte ha gått ner tio kilo tills dess, så jag kommer vara tjock och eländig, men det får alla leva med. O___O/ Jag kommer säkert att förlora en massa, också, men jag spelar mest för att det är kul, och för att jag är tjej, så vi får fina kurvor i statistiken över manliga och kvinnliga spelare. :D

Jag hade någonting att gnälla om också, men det minns jag inte nu.

Jag och Elisabeth gick och åt sushi och dom hade genmaicha. :3 Det tycker jag är supergott, men det verkade inte vara en hit för Elisabeth. Sedan vann jag en massa på trisslotter, bytte till nya lotter och till slut gick jag plus minus noll. Och eftersom jag skrapar med tumnageln på höger hand blev min tumme alldeles silvrig. Min triss-tumme. XD Jag som hoppades på miljonen... >____>;; Next time, Gadget! Next time~!

Nu ska jag sega lite, och kanske se en film. Får se.

Baibai~!

Inga kommentarer: