torsdag 20 mars 2008

Rödlök någon?

Idag har det fikats för andras pengar. He he. Vilket betydde att jag hade råd att köpa mjölk och müsli. Jag var sista personen in på Lidl innan de stängde, och enda anledningen att de ens släppte in mig var för att jag visste precis vad jag skulle ha. Det har varit krångel med vagnarna som går ut till Angered och Bergsjön, så det tog extra lång tid att komma hem. Och varmt var det på spårvagnen, och fullknökat med folk, så jag blev nästan svimfärdig. Och så ut i kalla luften, vad skönt det var. Men jag kände mig vek och darrig i benen när jag skulle upp för trappan och bort till Lidl. Känner mig fortfarande lite yr, borde nog dricka lite mer än ett glas juice...

Annars har dagen varit ganska uneventful. Som sagt, fika på Tintin med trevligt folk gör mig glad. :D Och något annat som gör mig glad är att jag faktiskt går ner i vikt! Jag började med 32kg att gå ner, nu är jag nere på 30,5kg. :D Det har jag varit tvungen att berätta för massa folk hela dagen, förstås. För första gången sedan maj förra året går jag ner och inte upp. Yay. Så min formula av osötad müsli till frukost, frukt till lunch, en ordentlig promenad och en shake verkar fungera bra. Jag dricker litervis te också, och mjölk och juice. Mycket vätska.

Men de senaste dagarna har jag haft konstigt ont i magen. :/ Undrar om jag äter för mycket fibrer? Hmm.

Har inte märkt av något med medicinerna ännu, men vi får väl se. Det tar ju några dagar för kroppen att anpassa sig. Jag är fortfarande vaken mellan sex och åtta på morgonen och något av en zombie på eftermiddagen, men det är meningen att jag inte ska bli lika trött på den här kombinationen mediciner. Vi får väl se.

Det skulle ju vara trevligt om jag hade något mer att skriva om, eller hur? Jag har gett upp på C'thulhusarna för nu: jag skapar för stort krav på mig själv och mår bara dåligt istället, så jag bestämde mig för att släppa det tills vidare. Det känns som en vikt av mina axlar, i alla fall. Imorgon verkar bli en spännande dag, vi får se hur det ter sig. Fredag och lördag är jag på Gothcon, söndag är slappar-dag i pyjamas, måndag är jobb, tisdag är lön! :D Då kan jag handla mera fisk och busskort och grejer, yay. Behöver hämta ut min behovsmedicin också, känner att jag har en ångest attack på gång men ingenting att trappa ner den med. :/ Om jag hinner imorgon ska jag ta mig förbi apoteket och hämta ut mina Theralen-tabletter. De skulle vara bra att ha just nu... :/

Och med det tar nog det här inlägget slut. Jag har i alla fall ingenting mer att tillägga. Sov gott, allihopa!

Inga kommentarer: