måndag 31 mars 2008

日本語を話すのが一番難しいことだと思います。

...imponerade på Kayo tydligen. Hon tyckte att min japanska var perfekt, trots att jag försökte förklara att den är everything but. Ja ja... Vi pratade om massa kul saker idag också, som att jag tycker om japanskt godis mer än vad hon gör, att jag ska ta med omiyage i form av svensk choklad (marabou), att min far jobbar för Volvo och en massa annat. Hon ska börja ett nytt jobb den förste april, jag hoppas det går bra för henne.

Har inte ätit mina maki-rullar... Bara den ena, sen var jag proppmätt. Jag tror inte jag kommer få i mig fyra onigiri imorgon, men vi får väl se...

Och helt random, vad är skillnaden på squid och octopus på svenska? O____O

Imorgon är det som sagt jobb på gång, men det ska bli kul. Hoppas att vi får en sändning också så det finns lite att göra. Annars funderar jag på att röja i kassan om det inte finns nåt annat att göra. Röja i kassan behövs alltid göras. Jag är inte säker på hur det går till, men på något sätt lyckas det alltid bli en enda stor röra där. Så ska väl kundbeställningarna göras om de inte redan har det...

Ja just det, jag skulle ha rensat mera i frysen idag... Massa gamla storkok som nog inte är så mysiga längre. Det glömde jag helt. Får göra någon annan dag istället. Jag behöver komma in i vanan att laga mat igen, det har jag blivit alldeles för dålig på, på sistone. Det är ju så väldigt mycket billigare att laga egen mat, men jag har varit alldeles för lat för sånt. Borde ta mig i kragen när det gäller sånt, jag tycker ju egentligen att det är ganska kul att göra grytor och liknande. Men de som ligger i frysen är snart ett år gamla så de ska jag låta tina upp och slänga. Jag blev ju inlagd så jag hann aldrig ha med dem som lunch till jobbet...

Och det är faktiskt skönt att höra att man saknar mig. Både kollegor och stamkunder har yttrat detta när de sett mig i affären, och kunderna undrar ofta vart jag har varit nånstans... Men ja ja, det är i alla fall skönt, för min känsla om själv-värde är ganska nära noll. (.__.;) Ahem.

Som vanligt har jag inte så mycket att skriva om, eftersom dagen har varit ganska händelselös. Ska lägga mig och läsa lite läsex-manga så jag kan lämna tillbaka den imorgon. Borde lämna tillbaka andra läsex, som till exempel första Abarat boken av Clive Barker. Ah, men mitt minne sviker alltid. För att komma ihåg saker måste jag lägga dom i en påse och hänga på handtaget till ytterdörren dagen innan. XD Det är ett under om jag minns mina onigiri imorgon.

Åhh jag vill att mitt hår ska växa snabbare! Men det gör det inte, så jag får skylla mig själv för att jag klippte det kort igen i höstas... Men snart är det axel-långt i alla fall och det är ju en liten bit på vägen. Det har blåst hel hysteriskt mycket idag, och gör det det imorgon också så får jag ta Takkun (FLCL) mössan på mig så jag inte får ont i öronen.

Ska väl försöka plocka upp vänskapen mig och My (översätter manga) emellan, men det går nog bra... Vi har bara inte setts på alldeles för länge. Och så har det väl inträffat lite missförstånd och liknande också, men det kommer nog att gå bra ändå.

Men nu är det nästan dags att gå och läsa manga. He he.

Ha det!

Inga kommentarer: