torsdag 6 mars 2008

Fel sorters humor

Idag har varit en lugn dag. För det mesta så har jag tittat på film och städat. Har målat lite också, nummer tre av Ophelia-grejen. Och så insåg jag att jag behöver rensa frysen på mat som har gått ut, och sedan se över om det inte kunde vara dags att åka och storhandla frysta saker, som styckfryst fisk och sånt där. Men som det ser ut just nu så får det vänta tills löning.

Ja, precis. Det har varit mycket räkningar den här månaden, plus hemförsäkringen och annat, så det är lite svårt med pengar, men jag har räknat ut en ungefärlig budget, så jag borde klara mig bättre den här månaden.

Och på tal om pengar så var jag faktiskt så duktig att jag igår lämnade tillbaka kläder för 400kr ungefär, och det är ju nästan en veckas mat, liksom. ...i alla fall om man snålar lite. XD

Så film. Mycket filmtittande de senaste tre dagarna... I dag började jag med att se nyinspelningen av The Texas Chainsaw Massacre, och den var väl okej, med tanke på att det är en sån där amerikansk psycho-mördar-tonåringar typ av film. Efter det såg jag Dominion, som rider på att den är en så kallad prequel till Exorcisten. Den kunde nog ha varit okej, om det inte var för att den var alldeles för lång, alldeles för förutsägbar, full med ful cgi som man bara stör sig på, och tar filmjäveln aldrig slut!? ...Till sist gjorde den ju det, och då blev jag lättad. Har sett så mycket skitfilm det senaste, men då har jag liksom varit beredd på att det inte ska vara något superbra, men den här hade jag en gnista av förhoppning om att den kanske kunde vara medelmåttig i alla fall. Men inte.

Fail.

Och alldeles nyss såg jag klart på Madagascar, den har jag inte sett förut. Den var väl trevlig, med tanke på vad för sorters film det är, men shit. Det som räddade filmen var nog pingvinerna. Resten? Inte rktigt min typ av humor. Jag vill ha Vampires VS Zombies eller Kung Pow. Sånt är kul tycker jag. \O___O/

Imorgon är planen att ta sig till Myrornas en sväng och sedan förbi affären och irritera Elisabeth. Hå hå hå.

Annars är det inte mycket nytt hos mig. Men jag är trött som ick, så nu får vi nog säga våra farväl.

Sov sött.

Inga kommentarer: