onsdag 12 mars 2008

Nästan som Gummiankan

Datorn jag lånade av Anji för att skriva min NaNo 2006. Den var tung som betong och långsam som en snigel, men den höll tills jag köpte lilla Kayako. 2007 skrev jag på Kayako, 2005 skrev jag på Gummiankan, fast det är nog bara jag som kallar mina föräldrars dator för Gummiankan... >___>;; Hmm... Jag ser redan fram emot att skriva NaNo i år. Jag har ingen aning om vad jag ska skriva, men det blir nog nåt som är kul när jag väl ska skriva. Egentligen vill jag arbeta om det jag skrev både 2006 (Casket) och 2007 (inget namn) men så ska man ju sätta sig och börja gå igenom alltihopa och ha sig... Casket har jag en plan för, och det har jag för den jag skrev förra året också, men komma igång är segt. Jag har börjat lite smått, har översatt en del av Casket till svenska och ändrat i texten, och NaNo07 har jag planer på att börja omarbeta när som helst, ska bara få tummen ur.

Hur som helst, så hade jag min andra session bild-terapi idag och det gick väl sådär tror jag. Förra gången skulle jag måla mitt namn, kanske jag berättade om. Idag skulle jag måla mig själv om jag var ett träd, och det var lite svårt. Inte för att jag hade svårt att få något målat - jag kom igång ganska snabbt och var färdig ganska snabbt också - men det svåra kom efteråt när man ska beskriva bilden och så där. Typ vad är det för träd, varför är det ett sånt träd, vart växer det någonstans, osv osv. Det kanske inte låter så svårt, men när man sitter med någon som man vet gör analyser av det du säger, då blir det genast lite jobbigare. Jag tycker inte om att prata om mig själv på det sättet, heller, och då blir det ännu svårare. Ja ja... Vi får se om vi inte ska öka det till en gång i veckan istället för en gång varannan vecka, men vi får se hur det går.

Ikväll är det House! :D Vilket betyder att jag inte kommer titta på nån mer film ikväll... Jag såg Rest Stop, och den var faktiskt bra för en gångs skull, med tanke på vad för genre det är. Det var lagom tajt stämning och trots att vissa avsnitt kändes lite för utdragna så var det en schysst film med lagom mycket gore och feministisk överlevnadsfilm där, för en gångs skull, huvudpersonen inte vinner över "monstret", som mördaren kallas för en massa. Men det var ändå gjort på ett väldigt snyggt sätt, och om han har hållt på sedan 1971, då känns det ju lite dumt om han skulle bli "erövrad" och besegrad av nån tjej som supit sig full i väntan på att bli jagad till sin död. Ja ja. Men, enligt amerikanska filmer, hon rökte på och hon söp, alltså kan hon inte överleva.

Imorgon blir film-maraton. :D Jag har en massa film att titta på. Cube, Venom, Gohatto, dvd1 av Le Chevalier D'Eon, dvd2 av Trinity Blood och dvd1 av Heat Guy J, som jag iofs har sett de fyra första avsnitten av, men den här hade åtta avsnitt på sig så jag tänkte att jag lånar hem den och tittar. På torsdag är det fika med inslag av japanska-plugg, och så tänkte jag ju gå förbi affären och lämna de filmer som jag har sett.

Tjugo minuter kvar tills House börjar... Vad ska man göra under tiden? Jo, jag har börjat på diet-shake-grejen igen och hoppas att det går bättre den här gången. Wish me luck. O____O/

Ska nog lägga pussel. Har du förslag på gore-film som jag borde se? :D

Inga kommentarer: