tisdag 25 mars 2008

Onigiri på lördag

Den här dagen har varit full av irritation. Jag känner mig som en arg gammal tant hela tiden på sistone, ingenting är bra, allting är inte som det ska. Undrar om det har något med medicin-ändringarna att göra, det också. Vi får se vad som blir sagt imorgon när jag ska till terapin. Förhoppningsvis får jag en tid med läkaren igen snart så att vi kan ändra tillbaka anafranilet.

Satt alldeles för länge i kön till apoteket. Trots att det för en gångs skull bara var ungefär femton före mig så tog det en timme lite drygt att bara sitta och vänta. Ick. Och så hade vi ett riktigt miffo inne som sökte jobb idag, men verkade inte alls ha koll på hur man beter sig när man ska lämna sin jobbansökan. Ibland tycker jag faktiskt inte att det är konstigt att vissa människor inte lyckas få jobb. Själv så vet jag att jag har haft en otrolig tur, att få ett jobb som jag tycker om, med lite friktion bland arbetskamraterna och en chef som tycker att jag får ta så lång tid på mig som jag behöver för att komma tillbaka och jobba ordentligt igen. Det är inte många som har det priveleget. ...hur man nu stavar det. Eh heh.

Annars så har jag gått runt och plockat i hyllorna på jobbet, hittat så många fel att jag blivit oroad över vad praktikanter faktiskt ställer till med (svenska böcker i engelska hyllan, författare med dubbelnamn satta på fel namn, osv osv) och det var ett mindre kaos i manga-hyllan så jag har gått runt och flyttat böcker fram och tillbaka.

Annars har jag inte gjort så mycket idag. Imorgon är det terapi, som sagt, och så ska jag föbi asiatiska butiken mittemot Åhléns och handla lite ris och nori-papper om de har några. Ska göra onigiri med lax att äta till lunch på lördag, men då behöver jag inte göra dem förrän på fredag så håller de sig bra i kylskåpet. Och så har jag tre böcker jag ska handla, också.

Jag har i alla fall fått iväg mina beställningar i tid, så det borde inte bli något krångel. Jag vill väl egentligen få plockat lite mer ordentligt i manga-rummet, men det får bli nästa måndag. Har en känsla av att det kommer vara för mycket folk på lördag för att man ska orka stå och knö bara för att flytta runt böcker. Ja ja.

Och snöa har det gjort också. Jag var alldeles plaskblöt när jag kom hem, så alla mina kläder hänger i badrummet. XD Vilket på något sätt påminner mig om att jag har tvätt-tid på onsdag. Och så är det fika också. :3

Så har jag skrivit till Sakura House och hört efter vad som behövs för att garantera ett rum hos dem. Vi får se vad de säger.

Men nu ska jag titta lite på CSI innan jag går och lägger mig.

Baibai~

Inga kommentarer: