tisdag 4 mars 2008

Punkt slut

Idag har jag jobbat mest hela dagen, så jag har egentligen inte så mycket att säga idag. Det blev inga Stolen Babies för mig, jg sov ungefär två timmar natten till idag.

Dagens största sak, för mig i alla fall, är att M blir utskriven imorgon. :D Jag hoppas att det kommer gå bra för henne, hon har ju varit inlagd i snart ett år. Jag ringde henne förut och fick henne att lova att hon skulle höra av sig om det var någonting. Jag måste erkänna att jag är orolig, för sist när hon fick frigång i november-december, så försökte hon hoppa från Angeredsbron, men nån förbipasserande greppade tag i henne och ringde polis som fick släpa henne därifrån. Så ja, jag är orolig. Jag hoppas verkligen att hon hör av sig om något händer. Även om inget händer så hoppas jag att hon hör av sig.

Jag köpte ett par byxor idag och några kjolar, men jag tror att jag lämnar tillbaka kjolarna imorgon... Ångest-shoppa är jag alldeles för bra på, och som jag redan har sagt så har jag ingen användning för mera kläder. Vad jag behöver är att gå ner i vikt. Bleh.

Ikväll var det underhållning i form av filmtittande, igen, och denna gången var det den andra av de två The Ring filmer som amerikanerna gjorde. Den sög väldigt mycket på det där dålig arrgh-suck sättet. Det blir mera film imorgon, för då har jag The Plague och Dominion att titta på. :D Yay, film.

Imorgon är det tvättdag också. Mindre spännande. Jag behöver nog egentligen handla tvättmedel, men det får bli en annan dag. jag vet att jag har tillräckligt för att kunna köra min tvätt imorgon. Det blir högst två maskiner, en med kläder och en med sängkläder. Eventuellt en 30-tvätt också med lite ömtåligare plagg, men hur som helst så borde jag vara klar i god tid för att evetuellt åka in till stan. Som sagt ska jag ju returnera kjolarna, men sedan så tänkte jag hälsa på Elisabeth i affären och kanske dricka lite kaffe eller nåt.

Sist, men inte minst, håller jag på att dagdrömma fram nästa motiv att måla. Med lite random surfning på till exempel devART så kan man få lite uppslag. Och så har jag ju en alldeles ny Gothic&Lolita Bible som jag kan bläddre i för idéer till teckning och kläder och allt sådant mysigt.

Oj, vad gammal jag plötsligt blev. O____O Ja ja, jag antar att det betyder dags att sluta blogga, gå och läs.

Punkt slut.

Inga kommentarer: