lördag 8 mars 2008

よく出来ましたGREAT

Jag är så trött just nu att det här inte kommer att bli ett sammanhängande inlägg. Ish. Idag har jag varit hos läkaren som ändrade en massa i mina mediciner, så de närmaste veckorna kommer att bli intressanta...

Sedan gick jag till affären och på ett eller annat sätt så blev jag kvar där i en massa timmar. Men det var nog vad jag behövde, komma ut och bara slöa. Jag har dagdrömt mycket om att resa till Tokyo igen, också. Vad jag egentligen borde göra är att lägga upp min budget lite mer restriktivt än vad jag gjort hittills, så borde jag kunna spara pengar... För tillfället får jag ut så lite pengar för att kunna lägga undan, men det finns ju en massa småsaker som man kan göra. Som att ta med sig mat till jobbet istället för att äta ute. Inte handla massa kläder varje gång jag får lön.

Sedan borde jag nog börja planera min mat lite mer ordentligt också, se till att jag får bukt på socker-suget. Jag borde röka mindre också, där kan man få sparat en pretty penny om jag kunde dra ner på det... Jag ju börjat röka mera igen. Vete fan varför, men jag är röksugen nästan jämt. Ja ja...

Igår såg jag The Brotherhood of Evil, och jag tror att bara titeln säger allt. Storyn var mest bara dum, karaktärerna helt ologiska och min ärkefiende Dålig CGI dök också upp och fick mig att bli alldeles LOL. Bleh.

Jag har också bestämt mig för att jag ska till Tokyo nästa höst - 2009 menar jag - och på grund av det har jag också bestämt mig för att jag ska försöka friska upp min japanska... ack och ve! Jag tror jag börjar genom att börja läsa Nana som jag har några volymer av på japanska... eller typ Yamatonadeshiko shichihenge (Wallflower) som är kul och lättläst. Jag kommer på något.

Träffade M lite snabbt idag också, hon kom förbi affären och så drack vi kaffe inne på kontoret/lagret/lunchrummet. Det var trevligt, det är alltid kul att se henne. Förhoppningsvis känner jag mig bättre rustad för en resa till Partille någon gång snart så jag kan åka och hälsa på henne. Hon bor på ett gruppboende där, men om jag minns det hela så hade hon en lägenhet någonstans vid Kålltorp. Ah well, det spelar ingen roll.

Imorgon är det jobb, också. Jag och Bo och Elisabeth, så det blir nog trevligt. Jag gick en ordentlig promenad förut också, i säkert en timme i rask takt. Fast jag gick inte så långt... Gick gatan där hållplatsen Orion ligger tills jag började tröttna och vände och gick tillbaka igen. Alltid något. Om jag orkar efter jobbet imorgon så ska jag göra samma promenad, tror jag. Det kan nogbli en bra vana, om jag bara kan hålla mig till den. XD

Men nu måste jag gå och byta sängkläder. Så det blev bara ett någorlunda kort inlägg idag. Eftersom jag är patetisk sitter jag hemma och tittar på Let's Dance och äter banan och mango, så jag ska hålla mig vaken tills de har sagt vem som åker ut, sen går jag nog och sover. :o

Extra-poäng till den som vet vilken låt titeln kommer ifrån. ;D

1 kommentar:

Anonym sa...

All promenad är bra promenad!! <3 <3
Även om det bara är att gå till busshållplatsen så är det bra! :D
Jobba med riiin är kuuul men nu är det bara en halvtimma kvarrrr..
kurrkurr!