söndag 23 mars 2008

Grinighet och allmänt blä

Idag har en rad anledningar i form av personer, kommentarer och allmänt beteende, gjort att dagen har varit ett riktigt litet helvete att ta sig igenom. Förhoppningsvis märktes inte detta alltför väl av folket runt omkring mig, och istället för att peka ut någon eller på annat sätt smutskasta så kan jag ju skylla på mig själv. Antagligen hade dagen varit enormt mycket bättre om det inte varit för att mitt allmänna humör har gått stadigt neråt den här veckan, och jag misstänker att det är medicin-ändringarna som spökar. Man kan ju hoppas i alla fall.

Turneringen hade kunnat varit kul om folk inte hade varit så inriktade på att vinna. Tyvärr så måste man vara otrevlig när man spelar för att vinna, men ja, jag är ju ingen tävlingsmänniska, så jag tyckte mest det var synd att man inte kunde ha lite kul också. Eller så fick jag bara spela mot de som vaknat på fel sida, vem vet. Jag vann en och förlorade tre och begav mig av för att vädra mitt dåliga humör på något oanimerat, som till exempel trappstegen utanför kafeterian. Måste ha sett kul ut, med min katt-mössa och Underground-boots där jag stod och svor lite grann och sparkade på sten-trappan.

Efter att ha vandrat runt en liten stund till och återgått till salen där turneringen hölls dök Johannes upp, och vi drog ner till kafeterian. Där målade vi ägg med några små barn, och sedan dök Elisabeth, Björn och mera folk upp, så vi spelade Risk tills vi tröttnade. Det var trevligt så länge det varade i alla fall, och sedan tillbaka till att vara trevlig när jag helst hade åkt hem. Men jag är lite för snäll, så jag blev kvar alldeles för länge och kommer ha världens hangover från medicinerna imorgon, eftersom jag har tagit dem ungefär tre timmar för sent. Yay? I think not.

Ja ja. Det är ju mitt eget fel, i slutändan, så vad ska man göra.

För det mesta har jag bara velat sitta under täcket och vara grinig och sur, men det får vi väl lämna åt morgondagen, eller varför inte i natt när jag ändå kommer sova konstigt för att allting har blivit förskjutet. Och nej, jag hade inte kunnat ta med mig medicinerna och tagit dem där, eftersom inom en timme efter att jag har tagit dem börjar kroppen slappa ihop, och jag hade haft en otrolig tur om jag lyckats ta mig över alla backar och all is utan att slå halvt ihjäl mig på hemvägen.

So maybe the lesson is, don't be so nice.

Yaarrrrrg. *pirat*

Så, sorgligt men sant, slutade den här dagen med grinighet och allmänt blä. Nu vet ni hur lightversionen av min privata blogg ser ut, i och med detta inlägg. Jag hade antagligen svurit en massa mer, varit ännu grinigare och nämnt lite mer exakt vad som irriterat mig idag, men det lämnar jag nu därhän. Titta på muggen, titta på C'thulhusen, gå och lägg dig.

Over and out.

Inga kommentarer: