tisdag 11 mars 2008

orz

Så, vad kan man säga om idag? Jag har jobbat hela dagen, men det har varit ganska skönt, faktiskt. Har stått lite i kassan också, men det var inte så mycket folk idag så det var okej. Det känns lite som att jag åter-erövrar färdigheter som jag tappat det senaste året. Det är lite bra för självförtroendet också, trots att jag inte är i närheten så effektiv som jag var för ett år sedan, så känns det ändå bra att jag är på väg och att det inte verkar leda in i en vägg den här gången. Lite i taget, I guess.

Håller också på att öva på min japanska. Försöker tänka lite på japanska, läsa lite japanska varje dag och titta på något med japanskt tal för att öva upp till den nivå jag egentligen ligger på. Det är väl en ren vane-sak, antar jag. Det jag behöver mest är att öva glosor. Grammatiken sitter bra där den är, och läsningen går ganska snabbt, men skriva och prata är det som är svårast, tycker jag nog... Men med lite knuffar och morötter kan jag nog komma igång igen.

Annars händer inte så mycket i mitt liv. Imorgon ska jag till terapi vid halv fem, och innan det kanske möta upp med Sanna och peta på japanskan tillsammans. Vi får se vad jag orkar.

Jag har också bestämt mig för att ge de där diet-shake grejerna en andra chans. Grönsaker, frukt och müsli ska jag äta, och en sånt diet-shake eller två om dagen. Vi får se. Jag ska göra upp ett litet schema till mig själv i alla fall. Jag behöver någon form av kickstart på mitt bantande, och jag behöver verkligen gå ner i vikt... När man blir snabbare trött i benen och fötterna av att stå upp, då är det absolut dags att försöka bli av med några kilon. Jag siktar på att ligga under 80kg till sommaren. Vi får se hur det går... Önska mig lycka till. O___O/ だめっこ orz

Men oj vad kort det här inlägget blir. Men, jag vet helt ärligt inte vad mer jag kan skriva om. Jag satt på spårvagnen och läste Yamatonadeshiko Shichihenge (Wallflower, på engelska) och när jag tittade upp nånstans vid Svingeln var jag först förvånad över att jag inte var i Japan. p(._.;) Så mycket vill jag åka. ;____; Men, jag har massa tid att spara pengar, och när jag är uppe i så många timmar som jag ska jobba och inte är sjukskriven något mer, då kommer jag ha minst två tusen över varje månad, lätt. Jag lever på ungefär 9500kr nu, i månaden, men när jag är uppe i 0% sjukskrivning kommer jag lätt få ut kanske 12000kr i månaden, kanske mer.Då kan jag ju lägga undan minst 3000kr i månaden... *räknar* Så det ska nog gå bra att ta sig till Japan. Nu när jag har bestämt mig ordentligt så kan jag med att snåla på saker, för jag vet att jag kommer att absolut älska det jag sparar pengar till. :D

Det får nog räcka så för idag. Baibai~

Inga kommentarer: