tisdag 18 mars 2008

Önskan om självmord?

Att gå hem från spårvagnshållplatsen var nästan lite som om man hade en önskan om självmord. O___O;; Det har frusit på under kvällen, så det är bara is överallt, och så ska man i uppförsbacke och känner hur man glider bakåt med varje steg man tar... Mindre roligt. I morse var spännande när jag gick ur sovrummet och ut i köket, slängde en blick ut genom fönstret, och tjenare, en decimeter snö. Och snöade gjorde det också. Oj vad jag inte ville gå ut. Men eftersom det var jobb idag så fick jag kämpa mig ner till spårvagnen, och på något sätt lyckades jag ha motvind hela vägen. Det är sånt som bara händer i Göteborg. Blöt och trött och gnällig kommer jag till jobbet och efter en halvtimme inser jag att jag hade en tröja för lite på mig. Så nu är jag blöt, trött, gnällig och kall. Vilken super-måndag.

Jag hade i alla fall handlat med mig lunch på vägen till jobbet så jag behövde inte gå ut förrän vi stängde. Då fick jag istället traska ner till Nordstan för att hämta ut min apodos ("portionspåsar" medicin som har skrivet på sig vilken dag och klockslag man ska ta innehållet i påsen. Man får apodos veckovis, så varje måndag hämtar jag apodosen i Nordstan, men brukar oftast göra det på lunchen) och fick en lapp som sade att du har ungefär 45 nummer före dig. Grattis dickhead, du skulle gått hit tidigare idag! X___X Så jag gick och handlade, massa mjölk för mina naglar blir bara bräckligare och bräckligare, och massa juice och frukt. Så nu har jag 218kr kvar. Yay? Only time will tell. >____>;; Hur som helst, vid kvart över åtta kom jag därifrån med mitt te och min medicin och min Hemköps-påse, och lyckades komma till hållplatsen precis samtidigt som vagnen. För en gångs skull går något som jag vill idag. XD

På jobbet har jag packat upp böcker och kollat igenom mina beställningar. Nu blir det inget jobb förrän nästa måndag, eftersom det är påskhelg, och vi har stängt den dagen jag skulle jobbat. Ja ja. Lönepappren är skickade, i alla fall, så om en vecka är det pengar. Jag borde klara mig tills dess. Annars får jag ta ur teburken, där har jag kanske 60kr till. Men jag har i stort sätt allt jag behöver hemma, så det borde gå bra. Det är väl muggen på Gothcon, då... Ja, och anmälningsavgiften för turneringen. Vilket påminner mig att jag måste ta mig tid någon dag snart och sitta och spela lite så jag fräschar upp minnet för leken jag ska spela med. Var med i min fanklubb och samla pengar till en Gothcon-mugg till mig! i___i Pretty please?

Så nu när jag har fått det ur mig, är det alldeles lagom att koka lite vatten till te och sedan sätta på tvn. Det är ju American Idol ikväll, och eftersom jag är en nörd så kollar jag på det. >___>;;; Eh heh.

Hur som helst så hoppas jag att det blir en bättre dag imorgon. Annars blir jag gnällig igen. >__>;; Drömmen om Tokyo var varm och trevlig idag. Trevligt var också besöket av Sanna som kom förbi och fick jobb i två dagar. Något som är mindre trevligt är att min mysfilt behöver tvättas. Ack och ve, vad ska jag göra utan den? Jag som inte har tvätt-tid än på länge. ;___; Får gräva fram nån annan filt, I guess...

Vilka problem jag har.

Så imorgon är första dagen på nya medicinlistan. Den har blivit minskad med tre mediciner som tagits bort, och två som trappats ner. Vi får se hur det går.

Tallyhoooo~

Inga kommentarer: